19.3.09

hidup ini...indah+kucah=susah!

indah+kucah=susah...
tiap manusia impikan kehidupan yg indah. namun x smua impian adalah indah. satu rahmat diberi Tuhan, pasti satu kebaikan akan ditarik kembali. itu lumrah hidup.
kita sering menyatakan, hidup ini kejam bila keindahan bukan jadi milik kita. tp pernah terfikirkah anda apakah kebaikan yg pernah anda tunaikan...
bagi aku hari ini, impian hampir tertunai semua. namun aku tetap merasa sakit untuk menggapai impian. umpama memijak kaca walaupun sudah merangkul piala kehidupan. tetap bg aku, aku blum berjaya sepenuhnya. masih jauh perjalanan hidup aku yg perlu aku lakukan. masih byk tanggungjawab yg perlu aku lunaskan.
Ya Allah, berikanlah aku kekuatan. kekuatan tahap paling gaban yang Kau boleh berikan...

1 ulasan:

Muhammad Muizzuddin Bin Azraei berkata...

Berusaha dengan iringi doa, insya allah...allah akan menolongmu. Jika tiada usaha dan mengharapkan secebis doa maka tiada pertolongan allah berikan.. sesungguhnya allah akan memberi rezeki kepada umatnya yang berusaha.